صفحات

۱۳۸۹ خرداد ۱۶, یکشنبه

چه قدر زود دير ميشه يه نگاه به 5 پست قبلی بندازين


خبر
برابری یورو به دلاراز 2/1 فرو افتاد
مسعود رضا طاهری
افزایش نگرانی‌ها از بحران اقتصادی در اروپا ارزش یورو در مقابل دلار آمریکا را به پایین‌ترین حد 4 سال گذشته رساند. یورو در مقابل ین ژاپن نیز به کمترین سطح برابری 6 هفته‌ای سقوط کرد.


برابری یورو در مقابل دلار آمریکا دیروز تا 1983/1 افت کرد. در بازار نیویورک این رقم در جریان معاملات 1967/1 و حتی 1956/1 نیز گزارش شده که از ماه مارس 2006 بی سابقه بوده است. با وجود افت ارزش یورو در بازار‌های جهانی، قیمت یورو در بازار داخلی ارز با افزایش 7 تومانی روبه‌رو شد و قیمت آن تا 1285 تومان بالا رفت. دلار آمریکا نیز يك تومان گران شد و به نرخ 1046 تومان فروخته شد.
روز جمعه آمار اشتغال در آمریکا کمتر از حد انتظار اعلام شد. در آستانه اعلام این نرخ قیمت طلا در 2 سطح 1200 تا 1220 دلار افت و خیز کرد و یورو نیز در این شرایط به دلیل نگرانی از کند شدن روند بهبود اقتصادی در آمریکا در مقابل دلار و ین ژاپن تضعیف شد. علاوه بر یونان، پرتغال، اسپانیا این روز‌ها نام مجارستان نیز به دلیل عملکرد نامناسب اقتصادی دولت قبلی این کشور در ادامه نگرانی‌ها بر سر زبان‌ها افتاده است. قیمت سکه‌های طلا در بازار داخلی روز پنج‌شنبه بین 500 تومان تا 2 هزار تومان کاهش مواجه شد. 

هیچ نظری موجود نیست: