صفحات

۱۳۸۹ آبان ۱۰, دوشنبه

فلج شدن صنعت نفت و گاز


رادیو آلمان: وزیران خارجه اتحادیه اروپا بر سر اعمال تحریم‌های تازه علیه جمهوری اسلامی ایران به توافق رسیدند. در چارچوب این تحریم‌ها، شرکت‌های غربی حق ندارند تکنولوژی کلیدی صنایع نفت و گاز را در اختیار ایران قرار دهند.
وزیران خارجه اتحادیه اروپا همچنین تصمیم به بلوکه کردن حساب فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تشدید مقررات سفر مسئولان ایرانی به این اتحادیه گرفتند.
تحریم‌های تازه پس از انتشار در روزنامه رسمی اتحادیه اروپا ضمانت اجرائی خواهد یافت. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این اقدام فردا (سه‌شنبه ۲۶ اکتبر) صورت خواهد گرفت.

فلج شدن صنعت نفت و گاز
روزنامه زوددویچه تسایتونگ در گزارشی پیرامون تصمیمات تازه وزیران خارجه اتحادیه اروپا نوشت:«پالایشگاه‌های ایران فرسوده‌اند. تحریم‌های تازه باید مانع از آن شوند که ایران بتواند تولید نفت خود را بهبود بخشد، ظرفیت گاز مایع خود را بالا ببرد و از میدان‌های گاز و نفت جدید بهره‌برداری کند.»
براساس همین گزارش، اتحادیه اروپا برای تامین انرژی مورد نیاز خود، خرید نفت و گاز از ایران را تحریم نکرده است. با این همه، به استناد گزارش رویترز، تحریم‌های بین‌المللی سبب شده تا اروپائی‌ها خرید نفت از ایران را کاهش دهند. در مقابل، کشورهای آسیائی بیشتر به خرید نفت خام ایران روی آورده‌اند.
گزارش رویترز حاکی از آن است که ذخیره نفت خام شناور ایران، در ماه اکتبر نسبت به ماه‌های گذشته ۴ میلیون بشکه کاهش یافته است. منظور از ذخیره نفت شناور، نفتی است که همیشه در کشتی‌های نفت‌کش کنار سواحل ایران بارگیری می‌شود تا با رسیدن تقاضا، روانه کشورهای دیگر شود.

هیچ نظری موجود نیست: